Translate

måndag, januari 31, 2011

På upptäcktsfärd utmed stranden:

I min förtvivlade jakt på mat så begav jag mig mot Mr Pok's restaurang men där var fullt.
Det innebär inte per automatik att det är bra mat. Det är bra mat där. När allt är som det skall. Det är inte alltid det är det.
Så jag åkte vidare och körde förbi Manfred & Lat för att kanske hitta något ställe som så trevligt ut.
Efter ytterligare ett par hundra meter såg jag en skylt:


Naturligtvis blev jag nyfiken och jag förstod ganska snart att detta var norskarnas lunchfavorit. Det var alltså hit de åkte varje dag för att äta lunch.
Så jag fick väl göra ett försök att peta i mig lite mat.
Och det var mycket bra mat.
Riktigt thailändskt.
Jag förstod snart varför det alltid är mycket folk där på dagarna. Och på kvällarna. Billigt, rikligt med mat och väldigt trevlig engelsman med thailändsk hustru och deras barn som fixade och donade.
Det var inte sista gången jag var där.

Det enda, naturligtvis hittade jag ett fail, som störde lite var att ur högtalarna strömmade Rod Stewart; "jag nedlåter mig till vad som helst bara det är ordentligt betalt vol 7". Men den stängdes av efter 10 minuter.

bilden lånad från http://www.holidaycheck.com/

Inga kommentarer: