Translate

tisdag, maj 31, 2011

Förvaltningsrätten/Försäkringskassan:

Om nu Förvaltningsrätten säger i sitt utslag att jag inte skall ha något bostadsbidrag. Då måste ju det innebära att Försäkringskassans (FK) personal har gjort fel som efter mycket tjafs och konstrande betalat ut underhållsstöd till mig för Johanna och till Alexander.
Rimligtvis borde ju FK komma med ett krav om att jag skall betala tillbaka. Det är ju tack och lov inte så mycket pengar det är frågan om, 25000:- ungefär.
IOFS har inte domen vunnit laga kraft än.
Men det är intressant.
Förvaltningsrätten går på FKs linje och säger att mitt överklagande av FKs ursprungsbeslut kom för sent. Vilket det inte gjorde. Det var bara så att FK slarvade bort mina handlingar.
Så personalen som senare hittade handlingarna gav mig och Alex de pengar som vi var berättigade till. Vilket de inte skulle gjort eftersom FK redan hade meddelat att jag inte var berättigad till detta ekonomiska stöd.
Men handlingarna om bostadsbidrag var försvunna.
En liten poäng här är att FK fick handlingar från mig i juni 2009. Men de väntade till mars 2011 att skicka de till Förvaltningsrätten.
Då kan förvaltningsrätten gå på FKs linje eftersom det skedde en lagändring vid årsskiftet 2010/2011.
Så jag skall inte ha något bostadsbidrag.
Så om någon som läser detta anmäler till FK att jag och Alexander har fått pengar av FK som vi inte har rätt till så vore jag tacksam.
För så skall man inte hantera allmänna medel.
Man måste följa de lagar och regler som finns
Annars blir det galet.

Inga kommentarer: