Translate

måndag, februari 09, 2009

Epilog, Thai Tour 2009

Avslutning

måndag 9 februari 2009 Göteborg, Sverige

Nu har jag varit hemma ett par dagar och kommit i normala koordinater igen. Nästan.
Det har har varit toppen, hela tiden. Ända tills...

Air China: en positiv överraskning med bra mat och bekväma stolar och rejält med benutrymme. Boeing 767
Bangkok: alltid lika kul att komma dit.
Hotel Narai: Som vanligt. Varken bu eller bä.
Sky Train: Tänk om göteborg hade ett sådant transportmedel.
MBK: MBK!
Maten i BKK: Super.
Metro Massage: Ligger granne med Tops Super i källaren under Robinson granne med Westin. BTS Asok. Fotmassage man kan mörda för.
South Bus Station: Som har käcka glada bussar som går till bl.a. Cha Am
Beach Garden Hotel: Här trivs man och mår bra. Tack för i år, vi kommer tebax!!!
Mermaid: May, Soiy och de andra tog hand om oss och serverade bl.a. friterad glass.
Bananpannkaksgöbbarna i Bang Kwai: Himla gott varje dag!
Tom Yum Gung: Kycklingsatay
Cindy's salong: Där kan man klippa håret. Bl.a.
Beach terrace och Yellow: Här blir man fast...
och alla andra som gjorde allt för att vi och alla andra faranger skulle trivas, må gott och känna oss välkomna...

Just det, ända tills vi landar på Arlanda: SAS: Satkärringarnas Airline System. Sjunk börskurs, sjunk. Åt helvete med er. Ni har på ett synnerligen effektivt sätt lyckats skrämma alla kunder åt helvete. Nu är det er tur. Jag tycker inte synd om er. Ni har grävt er egen grav. Aldrig mer SAS. Hellre stannar jag hemma. Lovar.

Vad hände på Arlanda undrar vän av ordning. Jo följande:

Vi checkade våra väskor i BKK till till GOT via PEK. Vi flög hela vägen med Star Alliance. Men när vi kom till Arlanda så var vi tvungna att hämta vårat bagage och lämna det i SAS Bag Drop. Men där befann sig Fru Holmström. Som tydligen äger SAS och krävde oss på pengar för "väskorna väger mer än tillåtet". Men när jag förklarade att väskorna redan var incheckade brydde hon sig inte. Hon ringde däremot SAS säkerhetsavdelning och sa att "jag har en PAX här som inte får följa med flajten av säkerhetsskäl". Idiot är ett milt uttryck. Naturligtvis fick jag följa med, men när jag klagade hos SAS på behandlingen så fick jag naturligtvis inget svar. Vem är förvånad. SAS kan dra åt helvete. Och jag står för det.

Inga kommentarer: