Translate

fredag, februari 06, 2009

Hemresa, fredag

Torsdag:

fredag 6 februari 2009 Bangkok, Thailand

Kära Dagbok! De sista dagarna flöt på, det var solsken, varmt och lata dagar. Det hände inte så mycket mer i Bang Kwai... skulle man kunna säga. Inget som inte hänt de andra dagarna. För egen del var jag så avslappad och nerskruvad att jag inte ens loggade in på datorn; vi förbrukade inte ens den internetvoucher vi hade. Då förstår ni nog.
Vi lämnade Bang Kwai med lite sorg i hjärtat, det hade varit en härlig tid, kl 13.30 på torsdagen. Bussen till BKK gick kl 14.30. Pä South Bus Station i BKK skulle idioten få in Susanne, Calle, mig och en massa resväskor i en Camry för transport till flygplatsen. När jag förklarat för idioten att han var lika korkad som han var fet knallade vi iväg en liten bit och fick tag i en stor taxi och vi var på Suvarnabumi kl 19.30
Susanne skulle resa hem med KLM kl 23.55 och kunde checka in omgående. Calle och jag skulle till Peking kl 01.10 och de små gulingarna öppnade inte incheckningen förrän kl 23. Himla smart när man är så oorganiserad och skall hantera 200 pers på nolltid.
Men vi hamnade i alla fall i Peking på morgonen, det var svinkallt, -5 grader... vi överlevde och åt bland annat stekt kanin till lunch i Peking.
Planet till Stockholm gick kl 14 och nästan 11 timmar senare landade vi på Arlanda och blev omgående medvetna om att vi befann oss i Sverige; toaletterna på Arlande var så jävla snuskiga och Surmupparnas Airline System (SAS) utmärkte sig på sedvanligt snorkigt och arrogant sätt. Trist slut på en härlig resa. Planeringan inför nästa är redan påbörjad...

Inga kommentarer: