Translate

tisdag, maj 25, 2010

Semesterlön och floskler:

Nu har de återigen misslyckats med att betala ut semesterlönejusteringen. Anställda vid Flygbussarna i Göteborg har en liten udda överenskommelse med arbetsgivaren om hur semesterlönen skall betalas ut. Men sedan Veolia tog över Flygbussarna så skall det ske en harmonisering av hur saker och ting skall ordnas Så även semesterlönen. Inget fel i det. Felet är att Arbetsgivaren inte klarar av att får tummen ur. Liksom. Pengarna skulle betalas ut i Februari. Men det gick inte. Istället fick vi en massa ursäkter och bortförklaringar. Och så har det rullat på; igår hade jag förmånen (?) att få prata med personalchefen. Då fick jag ytterligare några ursäkter och bortförklaringar. Men semesterpengarna skulle betalas ut med lönen 25 maj. I år. Den som tror att semesterlönen kom i dag tror nog på tomten oxå. Jag loggade in på Veolias Intranät för att få lite information. Men där stod naturligtvis inget att läsa. Jag är inte förvånad. Usel arbetsgivare. Undrar vad jag för höra för ursäkter och floskler när jag kommer till jobbet i eftermiddag.

Inga kommentarer: