Translate

lördag, april 14, 2012

Totalt hjärnsläpp

Jag har bytt el-leverantör.
Inga större märkvärdigheter. Inga större ekonomiska vinster heller för den delen eftersom jag bor i en hyreslägehet, en normalstor fyrarummare.
Men det var lite praktiska saker som avgjorde.
Och den trevlige mannen jag pratade med skickade hem papper för mig att fylla i så att jag kan betala med autogiro.
Det är bra.
Men själva fullmaktsblanketten kom tillbaka efter en vecka med en anteckning om att Bankgirocentralen meddelat att "bankkontot finns inte."
Så jag uppmanades att kontrollera kontonumret, rätta det och skicka in pappret igen.
Jag kollade. Och det var inte en siffra rätt.
Ändå hade jag skrivit av kontonumret; jag hade loggat in på min bank och kontrollerat nog.
Ändå hade jag skrivit helt fel siffror.
Och jag hade skrivit 4 siffror mer än själva kontonumret.
Synnerligen tokigt.

Inga kommentarer: