Translate

torsdag, januari 29, 2009

Torsdag i Bang Kwai, ytterligare en torsdag...

Kära dagbok! Jag har ju inte uppdaterat på ett par dagar så jag kör ett uppsamlingsheat… I måndags firades Kinesiskt nyår här på hotellet med galamiddag, uppträdande, sång och musik. Himla trevligt med buffé som serverades poolside. Kinesisk mat i mängder och massa godis…
From BKK januari 09
härligt uppträdande med kampsporter och kinesiska drakar.I tisdags tog vi oss till Hua Hin; apberget på eftermiddagen och kvällen i spenderades i Hua Hin; glass på Swensen’s. middag på den vanliga Sukiyakimojjen
From BKK januari 09
och shopping på nattmarknaden. Taxikillen hade tålamod och väntade på oss som slöade vid matbordet.Onsdagen flöt på vid poolen och på kvällen spelade jag bot 5 spänn på illegalt kortspel i Cindys kombinerade skönhetssalong och spelhåla. Pengarna vann jag dock tebax, nästan allt i alla fall på torsdagen. Som f.ö. spenderades vid poolen i årets all time high vad beträffar temperaturen. Calle och Susanne var i Kanchanabury och åkte tåg på Dödens Järnväg bl.a.
From Calles Thailandsbilder
De var tebax vid 19-tiden. Middag på på Yellow Restaurant på kvällen och jag fick en pratstund med Peter som driver restaurangen Baccus & Lucculus nere vid Mariott. Det visade sig att han köpte restaurangen med tillhörande fastighet av Judith, Glenn och Ray för 7 år sedan. På kvällen vann jag tebax lite av det jag spelat bort kvällen innan…

Inga kommentarer: