Translate

torsdag, januari 14, 2010

Dag ett i BKK

Ett dygn I BKK
torsdag 14 januari 2010 Bangkok, Thailand
Kära dagbok! Ett dygn har vi klarat av här nu, utan större problem, bara ett mindre, mer om det senare. Först måste jag revidera min syn på KLM; det var länge sedan jag anlitade deras tjänster och jag erkänner att jag ryst vid blotta tanken på att flyga med om igen.
From Thailand januari 2010
tar jag tebax det. Det serverades gott vin med tilltugg på resan mellan GOT och AMS. Resan till BKK blev en mycket positiv upplevelse; det var gott om benutrymme, de har förmodligen rensat ut en del rader med stolar. Varje säte hade egen tv med full godkänt utbud av underhållning. Sedan maten; det var mycket gott och jag, som är jävligt kräsen, åt av den mycket goda gorgonzolapastan, salladen och efterrätten. Gott vin till maten, dirnk före och efter samt snacks. Och en mycket god frukost gjorde flygresan mycket trevlig och bekväm. 
På Narai är allt som vanligt, tur är väl det. Och Bangkok ÄR aldrig som vanligt. Lika stor tur är väl det. För i så fall skulle man nog tröttna på att åka hit. Första kvällen blev det inte så mycket gjort mer än en promenad till The Pink
From Thailand januari 2010
mat på restaurangen som ligger granne med TP. Och handla lite livsnödvändigt; kall Singha, raklödder och OREO. 
Redan i morse råkade vi ut för resans första problem; jag anade oråd när det knackade på dörren, dörren öppnades och jag hörde en kvinnlig röst säga något och så stängdes dörren igen. Jag förstod då vad klockan var slagen men brydde mig inte. Men problemet blev än tydligare när Calle sedan insåg att han vaknat 13.15 och inte skulle få någon frukost... som tur var så hittade vi bl.a. vietnamesiska vårrullar, nudelsoppa med fiskbullar... så vi klarade oss. När vi fått mat så fyllde vi lite kassar på MBK innan vi styrde kosan mot Silom igen för mera mat och en kall öl i den varma kvällen i kaoset på Silom. Alltid lika trevligt. I morgon får vi nog läska damerna med en promenad runt poolen... bl.a.

Inga kommentarer: