Translate

söndag, januari 10, 2010

THAI WINTER TOUR 2010

Resan börjar tidigt... Skall man komma iväg dit man vill och när man vill och det till ett vettigt pris så får man vara ute i god tid. Har vi lärt oss... Biljetter bokade tisdag 7 april 2009
Nu är i alla fall biljetterna bokade till vinterns turné i Fjärran Östern. Denna gången med Malaysian Airways; Kuala Lumpur, Bangkok... En månad kommer jag att vara i solen och värmen... Biljeterna köpte jag hos Älvsby Resebyrå. De hade bäst pris. 
Inte långt kvar... Calle har meddelat att han inte skall åka med. Det tror jag när jag ser det...

Hotell bokade! söndag 7 juni 2009 Göteborg, Sverige
3 nätter på Narai i Bangkok 13-16/1 2010 och 25 nätter på Beach Garden i Cha Am 16/1 - 10/2 2010. Eller rättare sagt, 11 km söder om Cha Am. 
Och om jag inte nämnt det tidigare, Calle skall med. Vem hade trott något annat?

Ombokad:
torsdag 27 augusti 2009 Göteborg, Sverige
Idag har jag bokat om mina biljetter till BKK; Malaysia Airlines ställer ju in sina flyg till Kuala Lumpur från slutet av oktober. Himla synd eftersom Malaysia Airlines hör till de bättre flygbolagen. Vi blev IOFS ombokade att flyga via Amsterdam och Kuala Lumpur men flygtiderna var inte de bästa med långa väntetider. Så vi fick boka om kostnadsfritt och vi valde då det snabbaste alternativet direkt till BKK och då blev det KLM. Inte världens roligaste flygbolag men det är flyg på natten och då sover jag ändå. Jag tjänar 14 timmar på utvägen och 8 timmar på hemvägen + det faktum att resebyrån betalar tillbaka 853:-!!! Den satt fint! Så nu flyger jag ut 12/1 kl 17.25 och är i BKK 13.20 nästa dag. Flyger hem 10/2 kl 23.55 och är hemma kl 9.40 den 11/2 

Vi har köpt biljetterna hos Älvsbyns Resebyrå. Ifall någon undrar. Himla trevliga där

Uppdatering: onsdag 14 oktober 2009 Göteborg, Sverige
Så var alla flygbiljetter bokade, bekräftade, betalade och sittplatser paxade. Men det är lite omständigt att boka sittplatser på KLM, men det hör väl till... Alla hotell bokade, bekräftade och betalade. Nu är det bara en påfyllning av Ducoral som fattas. Men det tar vi senare...

.2 dagar kvar: söndag 10 januari 2010 Göteborg, Sverige
Kära dagbok! Nu börjar jag se ljuset i tunneln; 2 dagar kvar till avresa. Jag har full koll på det jag måste ha med mig och lika full koll på det jag vill ha med mig och som varje gång, lika full koll på det som jag inte behöver men som slinker ner i väskan ändå... jag har lärt mig att det räcker med 1 (en) sladd till iPhonen, inte 2...
Jag har fyllt netbooken och iPhonen med lite musik och ljudböcker. Men upptäckte till min förvåning att det inte finns ström att ladda vare sig iPhone, iPod eller dator på planet? Det är första gången jag gör en sådan lång flygresa och det INTE finns de möjligheterna vid varje säte! Och det finns inte en tv-skärm vid varje säte? Vad är det frågan om? Det är 2010 och jag skall flyga i 11 timmar? Nä, KLM, det duger inte. Det suger...
Alla saker är framplockade tror jag i alla fall. Någon som vet vad jag har glömt? Och någon som vet var mitt BTS Smart Pass har tagit vägen?

Inga kommentarer: