Translate

måndag, september 13, 2010

Käcka glada bussen:

Det är en rejäl pjäs, kan jag tala om för er: 14,7 m lång, 2,55 m bred och
väger 22 ton.
Inte nog med att det lite meck att köra en sådan; jag, och mina
kollegor, skall oftast köra åt en hel del privatbilister, taxibilar m
fl trafikanter också. Detta eftersom dessa inte fårstår att vi inte kan
manövrera våra fordon lika lätt och smidigt som en cykel. Och de
flesta verkar tro det.
Nu senast på väg ut till City Airport. Då uppenbarar sig Den Duktiga Bilköraren körandes med sin SUV på Öxnäsvägen och kör rätt ut på
Kongahällavägen ca 50 meter framför mig.
Den Duktige Bilköraren och hans kvinnliga sälskap, som förmodligen
sket ner sig, skall vara glada, milt uttryckt, att jag inte tycker om
att fylla i skaderapporter som vi måste göra efter vi har varit
inblandade i incidenter. Inte heller har jag lust att sinka mina
kunder som skall åka med ett flygplan och som vill ut till City
Airport.
Det var verkligen inte långt borta att jag förvandlade en ljusblå
SUV, jag hann inte uppfatta bilmärke, till skrot och förmodligen
skickade 2 människor till sjukhusvård.
Så tänk er för en smula; förarsätet är min arbetsplats. Jag har
fullt upp med mitt fordon och mina gäster ombord. Jag har varken tid,
lust eller betalt för att köra åt dig oxå.
Och är det så att "jag såg dig inte" så skall du fundera på om du
skall köra över huvud taget.
För någon gång smäller det nog ordentligt. Förhoppningsvis inte jag.
Men förmodligen du.
Du som skall före bussen till varje pris.
Det blir i så fall ett högt pris.

Inga kommentarer: