Translate

måndag, september 06, 2010

Pappersarbete á la FK:

From Hultman อ่อนนุช
Nu har mina ansökningshandlingar om bostadsbidrag valsat fram och tillbaka mellan det Hultmanska Residenset (Göteborg), Försäkringskassans Inläsningscentral i Östersund och någon eller några handläggare som kan befinna sig precis var som helst i Sverige. Förmodligen i Kalmar fick jag veta häromdagen. När FK anser att alla papper är i ordning så kommer posten att märka en minskning av sina intäkter.
Allt detta meck bara för att de lyckades slarva bort de första handlingarna.
En liten pikant del i detta är det faktum att FK skickade ut en förtryckt blankett till mig för förlängning av mitt bostadsbidrag. Allt för det skulle underlätta.
Jag har en känsla av att de karriärgången är denna: FK - Arbetsförmedlingen - och när man visat sig vara fullkomlig oduglig sluta sina dagar på Skatteverket.
Nu ger jag snart upp.

Inga kommentarer: