Translate

onsdag, december 19, 2012

Dagens skörd i Cha Am

Jag fick tips av Herr P, en svensk som bor här året runt, om att det finns lite svenskt att köpa på "Okey Supermarket" inne i Cha Am.
Nordiskt.
Och eftersom jag hade tänkt att åka till nattmarknaden i Cha Am, den är på onsdagar, så kunde det ju få bli en tripp även till Okey. Det är inte så långt ifrån marknaden. 
Jag köpte det som finns på bilden; det fanns några fler tuber med ost och lite annat som kan kan hitta hemma. Men det var mest knäckebrödet som jag var sugen på. Och ädelost. 
Men för att liksom verkligen skrämma mina thailändska vänner med "sånt som man måste ha" så blev det även en tub Kalles. Inget som jag längtar efter, hur länge jag än är utan det och var jag än befinner mig. Men nu finns den här, återkommer med rapport om reaktioner. Både på den bredbara ädelosten och Kalles.

Fläsksvålar. I lösvikt. 







Och så fanns det som vanligt delikatesser på nattmarknaden. Idag får fläsksvålarna representera det thailändska delikatessutbudet.

Inga kommentarer: