Translate

tisdag, december 18, 2012

Happy Restaurant

Spicy sallad med räkor, kyckling med röd curry och kycklingsatay
Det finns en restaurang här i byn som heter Happy. Det är väl den, och Mermaid, som jag tycker har bäst mat här. IOFS är det inte mycket att skriva hem om och jag har inte ätit på någon av restaurangerna i byn än under mina 6 veckor här.
För jag skall erkänna att den bästa maten får man utanför huvudgatan. Som är brukligt på orter som drar till sig turister.
Happy Restaruang har en "systerrestaurang" som ligger strax söder om byn, ca 3 km.
Och det är enorm skillnad på maten. Och priset.
Men jag kan förstå att priserna jagar iväg lite; de har ju bara några vintermånader på sig att tjäna en årslön.
Men Happy vid stora vägen kommer jag att besöka fler gånger. Det är ett som är säkert.
Och fler bilder skall jag ta där.

Inga kommentarer: