Translate

lördag, januari 26, 2013

#blogg100 Middag på balkongen.

Jag hade bestämt redan i början på veckan; det skall grillas på balkongen idag. Det var ett tag sedan. Och så var jag rejält sugen på potatisgratäng. Potatis, grädde och färdigriven ost köpte jag på TescoLutus inne i Hua Hin. Det är synd att påstå att grädde och ost tillhör thailändsk baslivsmedel och därför blir priset därefter.
Däremot var köttet och grönsakerna som jag köpte på marknaden i Bang Kwai i en helt annan prisdivision.
Den benfria kotletten, hel bit, kostade. 100 bath/kg och grönsakerna; salladskål, tomater, svamp, rödkål, morötter, lök och sockerärtor gick på 100 bath. Och fet var en rejäl påse med grönsaker för de pengarna.
Potatisgratängen blev supergod med nygrillade lagom tjocka skivor kött. Och sallad därtill. Samt kall Chang.
Blir jag bara vän med grillen oxå så är lyckan fullständig, jag har lite svårt att få fyr i den.
Och komma ihåg att ta någon bild oxå...

Inga kommentarer: