Translate

tisdag, januari 22, 2013

Fototriss #205




Tema: Detta ligger mig varmt om hjärtat!
Länk till övriga fottrissare!

Jag vet inte om jag vill påstå att detta är något som jag brinner för... men dock ligger det mig väldigt varmt om hjärtat; mitt vinterliv i Bang Kwai, Thailand, där jag bor 5 månader under vinterhalvåret.
Det är inte så att jag av fysiska hälsoproblem flyr kylan, det är enbart för mitt eget välbefinnandes skull.
Och livet på den thailändska landsbygden, för det är nog en lämplig beskrivining, passar mig utmärkt.
Och det är nära till "storstan" Hua Hin och den lite mindre orten Cha Am.
Tisdagarna är det marknad vid byns tempel. Lite av en mitt-i-veckan-höjdpunkt.
Då köper vi nygrillad kyckling, "Som-Tam", papaya-sallad, m.m. som vi äter hemma på balkongen där vi har stranden alldeles under oss.


Middag på balkongen. 
Bättre än så här kan man knappast ha det!




Länk till övriga fototrissare här!

Och eftersom det är tävling så ligger länkar jag till VINGS Thailand här

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Det låter ju trevligt och blev en bra triss på temat.