Translate

torsdag, april 10, 2014

Bangkok, onsdag.

Vi hann med en hel del under dagen. I sedvanlig ordning åts det frukost på Took Lae Dee som ligger inne pa Foodland på Soi 5. Took Lae Dee är en restaurangkedja med flera restauranger runt om i BKK och det är väldigt bra mat till vettiga priser.
Sedan en shoppingrunda på MBK och Pratunam. Vi ät lunch på Pratunam, indiskt för min del. Det blev promenad från Pratunam till Chit Lom, den promenaden är lite tuff i hettan och med trafiken.
Tillbaka på hotellet vid halv3 och vissa pallar inte lite promenad i storstaden...
Jag begav mig åter ut på stan, till Siam Paragon och Central World på jakt efter skor till Alex och Jasmine men det v ar lögn att hitta det de ville ha.
På kvällen blev det promenad till Suda på Soi 14 och kvällen rundades av med massage på "Art of Massage" som ligger i samma hus som Robinson på Soi 17 och ett par kalla Chang på Pantaree, vietnamesen i Time Square BLD på soi 12.  Bra ställe för en öl; Bara stora öl och 80฿
Käck glad butik på soi 5, granne med Foodland

Ok.

 Jag tror jag avstår.

Shopping Grande. Pratunam. 

Pratunam. 

Jag fick handlat lite ja' me'  

Ratchadamri Rd. Centrala BKK vid lunchtid. Så här ser det IOFS ut
oavsett tid på dygnet och oavsett veckodag. Och termimetern stod på
37°. Inte så konstigt att jag trivs i BKK; här finns ingen Kia Andreassone
eller Anneli Hultén. 

Soi 7/1. Hotell WorldInn. 

Restaurant Suda. Ok käk till vettigt pris. Ett måste enligt vana och återkommande
Bkk-resenärer.  

Sukumvitten vid bts Asok

Terminal21. Shopping Grande vid Asok

Bts Asok. 

Bts Asok och Terminal 21

Asok

Sukumvitten Soi 17

Pantaree, vietnamesisk restaurang i hörnet Soi12

Kall Chang på Pantaree. 


Inga kommentarer: