Translate

fredag, april 11, 2014

Fredag och 7 dagar kvar.

Det börjar dra sig mot den tidpunkten då det är dags att krypa ut ur vinteridet.
Det är lika tyst och stilla o i byn och pa stranden som när jag kom hit i början av november. Turist-(charter)säsongen hade inte startat och nu är den över sedan några veckor.
Några av restaurangerna och de övriga verksamheterna har stängt för säsongen och säsongsarbetarna från Isan har rest hem.
Jag tog min dagliga promenad på stranden idag och det var i stort sett bara thailändare och jag där. Jag såg kanske 10 personer på min 8 km långa promenad.
Och så har vi det här med värmen. Vindstilla och soldis och termometern visade feber...
Men det är bara att bita ihop... På långfredagen är jag tillbaka i Sverige.
Och i slutet av oktober är jag här igen.

Inga kommentarer: