Translate

fredag, april 04, 2014

Fredag eftermiddag

När den värsta hettan lagt sig, ja jag vet att jag skall hälla tyst om temperaturen, tog jag motorbiken till marknaden i Ban Bo Khaem för att köpa bl.a. ägg. Jag såg frän balkongen att det kanske skulle kunna regna mot Cha Am och jag fick några regndroppar på mig. Men något regn kom inte.
Det var inte mycket folk på marknaden men jag fick i alla fall köpt ägg.

På kvällen blev det en tur till Bella Pizza I södra delen av Cha Am på Nong Chaeng Alley, ett par hundra meter ner på vänster sida om man kommer från Phetkasem Rd.
Thailändare som driver restaurangen; han har bott i Sverige större delen av sitt vuxna liv och fixar pizza som svenskar är vana att få dom och det var mycket bra mat till väldigt bra priser.
Nybyggd restaurang med inriktning på pizza och pastarätrer samt plankstek.
Så är ni Cha Am/Hua Hin är detta ett mycket bra alternativ till thaimat.



Inga kommentarer: