Translate

söndag, oktober 23, 2005

Bored of the ring, Part II

Tv-kväll igen. Och TV4 rullar Sagan om ringen, den andra delen. Och jag fattar som vanligt ingenting. Alltså, enligt de som förstår sig på så handlar det om kanpen mellan det onda och det goda. OK, det har jag försökt att ta till mig. För när jag såg den första filmen; jag väntade på att det skulle komma en "extended" version, trodde jag att det var någon sorts försök att komma i Guiness Rekordbok; vi har samlat flest syntar som vi fläskar på med eftersom manuset är så tunnt och skådespelarinsatserna är så usla. Men icke, detta är kult och som sådan efterlängtad filamtisering av J. R.R.R.R.R.R.R.R.R.R. Tolkiens förvirrade böcker. Jaja, men jag hävdar fortfarande att i kampen mellan det onda och det goda vann det onda; annars hade det inte blivit en andra, och än värre, en tredje film. Nu byter jag kanal. Detta är i samma kaliber som "Killing Tomatoes".

Inga kommentarer: