Translate

onsdag, oktober 05, 2005

Tebax igen.

Slö har jag blivit. Eller kanske inte, jag har haft annat att göra. Men mat äter jag varje dag. Maten är ju, som ni alla känner till, halva födan. Jag har dessutom kommit på att när jag inte skriver i denna bloggen minskar min vikt! Inte dramatiskt, men den minskar. Så om jag avregistrerar denna bloggen kanske jag är utplånad från jordens yta innan påsken nästa år! Johanna hade uttryckt att ”pappa försvinner” med hänvisning till min viktminskning. Jaja, så illa är det inte. Jag försvarar alltid mitt matintag och försöker inte komma med bortförklaringar. Så dagens lunch som bestod av friterad klyftpotatis, nötfärsbiffar med Ajvar och finhackad mozzarella samt rejält med tzatziki och smörstekta grönsaker skall inte bortförklaras. Alexander lät sig väl smaka. Det är inte ofta jag köper nötfärs men hemköp hade nötfärs för 35:-/kg. Så det fick det bli. Det hade dessutom det goda med sig att jag fick plocka fram fritösen också.
Den senaste tiden har jag försökt att vara väldigt noggrann med maten. Det har ju blivit bra resultat. I kombination med skivstångsträning och Step på Friskis & Svettis fem gånger i veckan kommer jag snart att bli så tunn att jag kommer att bli tvungen att springa runt i duschen för att bli våt. Så orken och konditionen är bra. Men det är fortfarande några kilo kvar ner till 76 kilo. Men det skall inte vara några problem. Under tiden kommer jag fortfarande att äta god mat. Men det kommer inte att bli så många burgare på BK eller McD i fortsättningen.

Inga kommentarer: