Translate

onsdag, oktober 26, 2005

Raining cats and dogs

Det gjorde det verkligen, ett riktigt ruskväder var det på förmiddagen. Dessutom var jag så illa tvungen att rassla ner på stan. Det finns egentligen inget dåligt väder; det är ju kläderna som avgör. Så det var ju bara att plocka på sig regnkläderna och trampa iväg. Nej, jag tar inte bussen...
Och som vanligt var jag sugen på Sushi till lunch men att slira in på Sushi & Soda eller Yokohama iklädd pissevåt regnmundering och lite småsvettig därunder lockade mig inte särskilt; vad lunchgästerna på det nästan fullsatta Yokohama hade tyckt är i samanhanget ointressant. det blev tilla att cykla hem. Thailändsk makrill i sataysås, wokade grönsaker och ris blev det på lunchtalriken hemma istället. Den lilla käcka, glada Thaiaffären på Grönsakstorget har "makrill" i sataysås på burk för 14 kronor. Den är "sådär"; ingen direkt höjdare som fisk betraktat men i såsen tilsammans med wokade grönsaker. Dessutom slabbade jag i lite kokosmjölk oxå... Vad som däremot retade mig var att när jag kom till F&S på eftermiddagen för det sedvanliga Step-passet stod fröken S. på utsidan och rökade, jo, det finns några sådana kvar. På min fråga om det var hennes sätt att värma upp fick jag kastat i ansiktet att "jag skall inte träna idag, jag skall med pappa och äta Sushi". En del människor, i synnerhet fröken S., saknar verkligen sinne för timing. Men sån't är tydligen livet. Surt sa räven. OK, jag unnade mig korv med bröd och räksallad när jag kom hem. För jag tyckte verklligen synd om mig själv idag. Väldigt synd.

Inga kommentarer: