Translate

tisdag, februari 01, 2011

Tisdag kväll:

Det blev en kort sväng i byn denna kvällen.
Jag skulle hämta Calles skjortor hos Armani-göbben och äta lite mat.
Middag blev det på Big Bar; den minsta restaurangen i byn. Plats för 6 ätande gäster.
Och eftersom det var fullt så satte jag mig i bardelen. Kanske inte det bekvämaste stället för att äta.
Men det gjorde inte så mycket. Maten var verkligen bra och riklig.
Och så fick jag lärt kvinnan vid grytorna att om det skall vara spicy så räcker det inte med några bitar fint strimlad chili.
Och när det gäller kyckling med cashewnötter så skall det vara torkad chili. Så att det märks både med ögat och tungan.
Hon medgav att jag hade rätt men var rädd att jag inte skulle kunna äta...
Det var trevligt för hon kom och satte sig vid mitt bord när jag åt eftersom hon förstod att jag kände Armani-göbben som har sitt skrädderi vägg i vägg.
Så det blev lite matprat.
Himla intressant att äta där i fortsättningen när hon vet hur jag vill ha min mat.
Men 4 stora vårrullar till förrätt var lite i mesta laget...
Men det försvarades med att norrmän och finnar vill ha stora portioner. Och de verkar vara i majoritet i år.


Efter maten knallade jag iväg till Moon och Nok för att fika i deras cafë.
Men de var upptagna i sin salong; samma sak hos Cindy. Där var det oxå full rulle.
Alla hade mycket att göra idag.
Onsdag verkar vara Den Stora Charterhemresedagen så alla skall vara nyfriserade och nymasserade när de lämnar Bang Kwai.
Jag fick en liten pratstund med Mon och Noot och kvinnan som har frukt och grönsaksplantagen ett par mil från Bang Kwai, innan jag drog mig tillbaka för att komma i säng i tid.
Det är kinesisk nyårsafton i morgon och jag är bjuden till Noot och Mon att äta någon slags speciell kinesisk nyårsfrukost kl 10. Här får man sova ut innan det är frukostdags. Det får man minsann inte när man bor på Beach Garden.
Då blir min uppjagad i gryningen. Vill jag minnas...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du blev aldrig uppjagad i gryningen, snarar så att du precis han se solen när den stod i cenit.