Translate

onsdag, november 14, 2012

Rejält dagsverke!

Efter frukost på marknaden i Bang Kwai så knallade jag iväg till den lokala "järnaffären". Tanten som ägde och drev butiken hade säkert upplevt 3 sekelskifte och det mesta i butiken påminnde mer om ett museeum än butik.
Men hon hade i alla fall slangklämmor och jag köpte en, 16 bath, för att ha till parasollet; att klämma fast röret i parasollfoten runt själva parasollpinnen. Tja, se fotot.
Efter denna tuffa utmaning blev det slö slapp och likgiltig resten av dagen.
Himla tur att jag köpte lite kyckling på marknaden som skulle fungera som lunch. Jag är nämligen så förutseende att jag förstod att efter en sådan här kraftansträngning inte skulle orka masa mig iväg till bilen/motorcykeln och köra, än mindre orka gå, till något näringsetablissemang för att få mat serverad vid bordet.
Jag överlevde dagen.

Inga kommentarer: