Translate

torsdag, februari 18, 2010

Knäpp på näsan!


Då blev jag knäppt på näsan av arbetsledningen. Igen. Men vem bryr sig? I alla fall inte jag. Får allt mer svårt att ta de på allvar...



Bakgrund: vi har en buss som skal avyttras, den faller för ålderstrecket. Så jag brukar skoja lite med att "varför får jag inte köra 203:an?" Men nu gick jag lite för långt, jag hade 25 minuters paus på Landvetter flygplats och tog några bilder med min mobilkamera på 203:an som råkade befinna sig där. Och skapade en grupp som heter '203' på Facebook, mest på skoj och för mina kollegor. Det skulle jag inte ha gjort, det är nämligen inte tillåtet att göra privata saker på sin arbetstid. Så är det. Så i morgon när jag kommer tillbaka till jobbet, jag är ledig idag, får jag väl be chefen om ursäkt och be honom att dra 5 minuter av min lön. Jag lovar, jag skall aldrig mer vara så dum. Lovar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför har du med dig din mobil på jobbet??? Du vet väl att det är förbjudet att använda den i tjänsten, och när man kör fördon iklädd uniform på fritiden? Använd den av företaget tillhandahållna mobitexen istället! ;-)