Translate

fredag, mars 12, 2010

KLM, del 5


Nu har det gått lite drygt 3 veckor sedan jag skrev till Det Kungliga Holländska Flygbolaget KLM med synpunkter på hur personalen beter sig mot sina kunder eller passagerare om man nu hellre vill använda det uttrycket. Ombord kallas man för PAX, vilket visar med all önskvärd tydlighet vilken status man har ombord...
Jag brukar aldrig skriva eller ringa till något företag om jag jag känner mig felbehandlad, blivit otrevligt bemött eller på annat sätt känt mig ovälkommen. Men personalen ombord på hemresan från Bangkok med KLM 878 onsdagen 10 januari går utanpå allt jag upplevt tidigare under resor. Eller bemötande från personal, oavsett branschtillhörighet. Jag skickade, på inrådan av KLMs personal på Landvetter Flygplats, ett brev via http://www.klm.com/travel/se_en/index.htm och fick snabbt en kommentar från Öyvind Jensen som är någon sorts klagomålsutrensare; skicka ett vanligt brev och så fick jag en adress till Paris "nånting"... det första som slog mig var att om Det Kungliga Holländska Flygbolaget sätter en norrman att hantera klagomål, klagomålen skall skickas till en adress i Paris... då är det hur säkert som helst att det brevet försvinner. Så jag konsulterade återigen KLMs personal på Landvetter Flygplats: "jodå, du kan skicka det brevet till den adressen i Paris, vi har centraliserat den enheten til ett ställe." det är nog inte klagomålshanteringen som är koncentrerad till Paris, det är nog KLM/Air France sophantering som finns där. Jag roade mig oxå med att i brevet skriva att jag inte vill ha detta ärende liggande utan ett svar senast 12 mars vore på sin plats. Då skall de haft tid att prata med personalen den aktuella flighten och hinna författa ett litet brev eller e-post.
Jag hoppas innerligt att det inte finns någon som är så otroligt naiv och tror att KLM har hört av sig. Bra, för det har de inte gjort.
Vilket får mig att inse att jag är torsk, blåst och dum i hela hövvet eftersom jag gick på den lätta; att skicka ett snigelbrev till en adress i Paris...
Nu lägger jag ner detta, konstaterar och erkänner att jag är dum i hela hövvet.
Och jag står fast vid min åsikt, dra åt helvete med er, i mina ögon är ni blåklädda jävla kräk jag inte vill ta i med tång ens.

Jag bara väntar på att få ett skadeståndskrav på mig för att jag har en KLM-logga i detta inlägg.

Inga kommentarer: