Translate

lördag, augusti 27, 2005

After Work på Kings Head

Kensv4 och jag avnjöt en liten buffé på Kings Head på eftermiddagen. Det var en trevlig liten kvarterskrog i den västra delen på Andra Långgatan. En afterwork-buffé serverades som var rejälare än de bufféer som vi sett i kvarteren däromkring. Dessutom serveras denna buffé varje vardag mellan kl 17 och 19. Det är tätt mellan smårestaurangerna i dessa kvarter, jag kan tänka mig att de har sina stamgäster.  Och att det gäller att ha det där lilla extra för att kunna locka till sig och behålla nya kunder. Buffén var förhållandevis riklig och omfattande; 3 olika pastasallader, potatissallader, nasi goreng(?), lite blandade grönsaker, svarta och gröna oliver, peperoni, köttfärsröra och stekt potatis nachips och rostat bröd. Det var bra och dit går vi gärna igen. Trevlig betjäning och trevlig lokal Trots att det var löning och fredagskväll var det inte trångt. Dit går jag gärna igen.
Men jag avstår gärna det jävla regnet som kom på hemvägen; innan jag han in i väntkuren på spårvagnshållplatsen på Bokekullsgatan hade jag hunnit bli rejält blöt. Men jag fick i alla fall på mig regnstället som hindrade mig att bli blöt inpå bara kroppen.
Tröstade mig med en liten whiskypinne, blended, Stena Line Std. Men gott var det, jag tål ju inte single malt…

Inga kommentarer: