Translate

söndag, augusti 28, 2005

Söndag morgon efter knytkalas!

Halsen ömmar, det beror inte på ett på tok för stort alkoholintag; den onda halsen uppenbarade sig redan i fredags eftermiddag. Det är att arv från min käre son, Alexander som varit hemma från skolan denna veckan för halsinfektion. Men det hindrade mig inte från att gå på Calles fest igår. Det visade sig vara ett lyckodrag att gå dit. Knytkalas, som brukligt, och för första gången på många år hade jag "färdig mat" med mig. Om man bortser från Christers fest för 2 år sedan då John och jag hade räkor. Jag köpte grillade revben i den lilla charkbutiken på Frölunda Torg, jag vet inte vad den heter, men den ligger på utsidan, på vägen bort mot "systemet". Då vet ni. Och de var riktigt goda, perfekt grillade, en bra och inte allt för påträgande krydding. Till skillnad mot det färdiggrillade som finns att köpa på Hemköp, som de gånger jag köpt, varit i grillen alltför länge och på tok för mycket kryddade. Och alldeles för salta. Jag köpte däremot potatissallad, Rydbergs Delikatess, på Hemköp. Den var mycket god! Till detta åt jag fetaostfylld pepperoni (naturligtvis!) samt mina egna marinerade soltorkade tomater. Tomaterna är väl inte riktigt färdiga ännu, men det lovar gott, lagom kryddning och styrka på marinaden. Calle hade bakat sin "vanliga" kaka som han bjöd på till kaffet, jag skal försöka lura av honom receptet och delge er dett.
BTW, Calle fyller 50 på tisdag, därav festen!
Typ.

Inga kommentarer: