Translate

onsdag, augusti 24, 2005

Stora tårtbitar är inte mindre.

Fisksoppan igår vad god, med fetaost, paprika och champinjoner. Det var kanske tur att det inte var mer med tanke på bullarna och tårtan som oxå fanns att tillgå... En fruktårta som såg så inbjudande och som visade sig vara så god att hur man än ansträngde sig var omöjlig att ta för stor bit av...
Maten idag består av korv. Jag fick tag på mager choritzo. Det kan man få tag på i saluhallen Briggen, Saluhallaen på Kungstorget eller välsorterade livsmedelsnasare. Detta är ett varuprov jag fått. Men den är god; lagom kryddig och som sagt, nyckelhålsmärkt. Jag har gjort en pastasallad av det enklare slaget; det brukar inte bli något avancerat! Spenatpasta, morötter, champinjoner, gurka, paprika, ostfyllda oliver, cocktailtomater och pepperoni.Över detta har jag ringlat lite citronolivolja... Jag har oxå gjort en yoghurtdressing med "massa" vitlök, olivolja, lite socker och grovt krossad svartpeppar. Det kommer nog att gå ner ida' me'.
Jag är lite stel i kroppen idag, skivstångspass på F&S igår... Men skam den som ger sig... jag har 6 kg kvar till Villahermosavikt, IOFS bara ett eget uppställt mål. Men det skall inte möta några hinder; mat med rätt balans och regelbundna besök på F&S är jag snart där!
Typ.

Inga kommentarer: