Translate

fredag, juli 30, 2010

Försäkringskassan, del "jagorkarinteräknaalla":


Nu är det näst sista dagen i juli, FK har haft 2 månader på sig, lite drygt, att behandla min ansökan om bostadsbidrag. Eller rättare sagt; jag fick hem en blankett som förkunnade att det var dags att förlänga bostadsbidraget. För de hade, efter många om och men, gått med på att offra några kronor varje månad till mig och mina barns hyreskostander.
Eftersom varje tillskott till kassan är välkommet så var jag inte sen att lämna in den blanketten.
Nu är det tyvärr så att FK och jag inte är kompatibla med varandra. Men det skall väl kunna lösas ändå kan man tycka. För den myndigheten som ansvarar för den största delen av det Svenska Offentliga Trygghetssystemen skall väl inte urskilja folk på eget bevåg och på tvivelaktiga grunder.
Jag ifrågasätter FK, dess arbetsmetoder och sist men inte minst dess personal. Visst, de är också människor.
Men att strunta i att handlägga ärenden, dra ut på handläggningstider och skylla på "mycket att göra" och "brist på personal" biter inte på mig. Jag köper inte de argumenten. Är man myndighet så skall man utföra sin myndighetsutövning och inte låta den enskilde medborgaren få sitta emellan.
Hur svårt kan det vara?

Finstilt: Bilden med FK-loggan hittade jag här: http://mikrofoncaught.blogspot.com/

Inga kommentarer: