Translate

lördag, juli 24, 2010

Fulmat idag:

Eftersom jag var slö och slapp igår så lagade ingen mat att ta med till jobbet.
Men mest var det för att jag hade en tidig rast och det skulle bli lite tokigt att äta så tidigt. Och eftersom jag hade en lång paus på City Airport tänkte jag att jag skulle köpa med mig sushi från Sumi Sushi. Men när jag kom dit så hade de inte öppnat...
Så det fick bli rejäl fulmat; pizza. Men skall det vara fulmat så skall det vara ordentligt.
Pizzamojjen i Säve, vid korset där man svänger ner till City Airport. Pizzorna där är av samma kaliber som pizzorna i Björkö hamn. Rejäla och mycket mat för pengarna.

Himla trevlig personal där oxå och alltid mycket folk. Det gjorde ju inte saken sämre att de har rejäla on-nutter på borden... Desssa On-Nutter är ju mycket större än de jag har. Får väl råda bot på det!
Jag kanske skall säga att jag valde pizzerians "nyhet" eftersom jag inte kunde bestämma mig för om jag skulle ha pizza eller kebabtallrik. Så det blev ett mellanting; deras nya "Säve Special", kebabpizza med Pommes Frites. Det var, milt uttryckt, mycket mat för pengarna. Mycket mat.

Inga kommentarer: