Translate

fredag, juli 30, 2010

Fredag morgon:

Om man vaknar tidigt, vid 7-snåret, på sin lediga dag så behöver inte det innebära en dålig start på dagen. Man kan göra något vettigt av den vakna tiden. Vad som är vettigt kan man ju diskutera i evigheter. Nu hade jag ingen att diskutera detta med så jag hade ju veto.
Jag bestämde mig för att inte somna om; jag fixade kaffe, duschade och gottade till det i sängen igen. Med laptop, radio och regnet utanför.
Och blev efter ett tag att ta blicken från fönstret och utsikten. Eller kanske bristen på utsikt. För under klara dagar har jag en fin utsikt över Göteborg. Nu är det regnigt, grått och det blåser. Det är ett skådespel i sig. Och en annan form av avkoppling och njutning på fredag morgon. Det kommer att bli en bra dag. Det känner jag på mig.

Inga kommentarer: