Translate

fredag, juli 30, 2010

Inställd räkmacka:

Jag hade tänkt lunch på Rubinen. Men det sket sig på grund av anledning. Calle hade tänkt att lura med mig att äta en räkmacka på 'Hemma Hos' på Haga Nygata. Men de öppnar inte förrän kl 16 på vardagar. Förmodligen sommartider. Så det får vara till en annan gång.
Men eftersom vi ändå var i de kvarteren så blev det besök hos den lille indiern, Curry House, där Calle köpte godis i form av torkad ingefära. Jag avstod denna gången; jag hade spetsat in mig på några av "Pataks burkar" men när jag såg prislappen så avstod jag även dessa. det skiljer 12 spänn per burk till indiern på Backaplans favör.
Men vi var tvugna att ha något i oss så det fick bli Husaren på Haga Nygata och en liten kanelbulle där.
Calle skulle prompt ha en egen bulle, jag för min del tycker att det är lite väl mycket med en sådan bulle för en person. Men en doggy-bag gjorde att jag kunde glädja Johanna när jag kom hem.

Jag får väl roa mig med att åka till indiern på Backaplan någon annan dag när vädret har lugnat ner sig lite.

Inga kommentarer: