Translate

lördag, augusti 28, 2010

Håll ihop:

Det stod en yngling på Frölunda Torg och sålde, eller han kanske delade ut gratis, Vänsterpartiets tidning "Håll Ihop". Denna yngling som förmodligen aldrig hade sett ett varv där man bygger båtar eller förmodligen inte ens varit inne i en fabrik blev ordentligt uppläxad av en "riktig arbetare". En pensionär som, efter vad jag kunde höra, tillbringat hela sitt liv på "varvet" och som arbetat de sista yrkesverksamma åren på Volvo. Där hade ynglingen inte många argument att bemöta med; mest floskler som de tutat i honom på partikansliet.
Men ynglingen stod på sig och tyckte att pensionären i alla fall kunde ta emot en tidning och bläddra i hemma.
Men svaret lät inte vänta på sig: "Det är en bild på Lars Ohly där, jag har inga handskar på mig, jag kan inte ta i den tidningen".
Jag lämnade diskussionen med ett leende; denna dagen var räddad.

Inga kommentarer: