Translate

torsdag, augusti 19, 2010

Svar från SDN Frölunda-Högsbo:

Så kom det ett svar från SDN:

Hej!

Våra fasta telefontider har vi utifrån att vi försöker hantera ett stort inflöde av sökande så effektivt och rättvist som möjligt. Det är tyvärr inte alltid det passar alla.
Då du angav ett antal dagar som möjliga att komma på besök utgick jag ifrån att du också kunde ha möjlighet att avsätta några minuter till ett telefonsamtal. Om det nu inte är så, kan du i stället ringa direkt till en av våra handläggare för att få en nybesökstid. Han heter Robert Alfjord och har direktnummer 031 366 20 45. Om han är upptagen med besök får du lämna ditt telefonnummer så ringer han upp.


Hälsningar

Enhetschef
SDF Frölunda-Högsbo

Jag funderar lite på hur det är med tillgängligheten hos våra myndigheter. Den har jag alltid upplevt som god eftersom jag har kunnat skicka mail till Vårdcentral, FK m.fl. och fått svar utan att jag har behövt tillbrina tid vid telefonen och därtill hörande köer och väntetider.
För egen del skulle det ju vara en befrielse att få mina förfrågningar på e-post och svara på de istället för att binda upp mig på en viss tid på dygnet.
Men det är ju jag.
I eftermiddag, jag förmodar att det börjar dra ihop sig för lunch för personalen på SDN och det missunnar jag dom inte, skall jag ringa herr Robert Alfjord. Jag hoppas att det går bättre än att skicka e-post.
För det sistnämnda är tydligen att visa på "systemets sårbarhet"; att kunna nå kommunala tjänstemän när det passar medborgaren. Det är tydligen inte meningen.

Rapport kommer.

Inga kommentarer: