Translate

måndag, augusti 23, 2010

Skatteverket!


Skatteverket är en härlig samling stollar som vi vanliga medborgare skall vara glada för att de befinner sig just på skatteverket. Och inte ute i det dagliga livet som vi vanliga hederliga medborgare kallar för verkligheten.
Idag har jag fått e-post från Skatteverket. Av hänsyn till tjänstemannen som skickade e-post till mig avslöjar jag inte hans namn men han har tydligen en chefsställning.
Det var ett svar på en fråga som jag ställt. Eller rättare sagt, jag hade begärt en kopia på en akt som rör mig. En kopia på personliga uppgifter.
Jag fick IOFS skicka några påminnelser innan jag fick svar.
Jag begärde att få kopia på handlingen i februari 2008.
Svaret jag fick i dag var att jag ombads precisera min fråga.
Vad är det för fel på folket som jobbar på de svenska myndigheterna?

Inga kommentarer: