Translate

tisdag, januari 29, 2008

Avslutning Thai Tour Januari 2008

tisdag 29 januari 2008 Göteborg, Sverige
Kära dagbok! Nu har jag varit hemma ett par dagar, fortfarande lite trött och inte i fas med klockan. Men det går över! 
Vi hade en skön semester, Perfekt med ett brejk i januari och åka till Thailand.
From Thailand januari 2008; Cha Am
Vi hade kanonväder hela resan, mulet 2 dagar men det gjorde inget, det var 30 grader de dagarna. Dagstemperaturen låg runt 35 grader och 24-28 grader på kvällarna. 
Allt funkade perfekt; Classic Travel i Stockholm som fixade flygbiljetterna, Ving som hade bra hotellpriser. Vingguiden som lämnade info till oss i BKK; Vingguiden som ringde och skickade mail för att stämma av att allt funkade som det skulle. 
Etihad Airways, Förenade Arabemiratens Nationella flygbolag som flög oss med bravur; bra service och bra mat.
From Thailand januari 2008; Bangkok
Drinkvagn som innehöll det man kan tänkas behöva. Som tillhandahöll ögonbindlar och öronproppar, skäna filtar och kuddar. I, för att vara ekonomiklass, bekväma säten med individuella tv-skärmar med otroligt stort utbud av filmer, tv-shower och musik. Samt spel. Stor plus i kanten för att de serverade god glass!!!
Jag konstaterar återigen att om man tar sig lite tid med att planera sin resa finns det många goda tusenlappar att tjäna jämfört med att köpa motsvarande resa med charter. 
Nu ser jag fram emot nästa tripp till BKK; jag åker 7 augusti med SAS/Thai. Först några dagar i BKK sedan vet jag inte. Förslag mottages tacksamt!

Inga kommentarer: