Translate

söndag, januari 20, 2008

Söndag

söndag 20 januari 2008 Bang Kwai, Thailand
Kära dagbok! Idag var vi uppe med tuppen, närmare bestämet kvart i 7!!! Vi gick ner till poolen och la oss på var sin solstol och såg solen gå upp över horisonten och sov ytterligare en timma i den "svala" morgonluften...innan det var dags för frukost. IOFS öppnar restaurangen redan kl 6 men kl 9 är lagom för dagens första portion stekt ris, bacon, kaffe och fruktsallad!
Det var lika varmt idag, det blåste absolut ingenting idag. Det finns ett tappert svenskt penionärspar här på hotellet; han tar sig fram med käpp, jag tippar att de är i 80-årsåldern.
From Thailand januari 2008; Cha Am
De knatar i hettan på stranden för att äta lunch och badar både i havet och poolen. Vi byter några ord med dom eftersom de ligger nära oss vid poolen. Annars så har hotellet invaderats av grodätare. det har IOFs det goda med sig att det inte blir så trångt på de äkta thairestaurangerna eftersom det inte serveras var sig "äskargå", "chattånöff dy papp" eller "canard" där. Men deras "lö", Öh" och viftande med armarna räcker...och Gallåhasdimmorna...
Det blev ett besök hos skräddaren på eftermiddagen innan vi gick och åt middag; jag beställde en grön skjorta och Calle slog till med 2 skjortor och 2 par byxor. Jag funderar på en röd kavaj men jag skall fundera en dag till...efter middagen, som för övrigt åts på Tom Yum Gung, unnade sig Calle lite thaimassage men jag styrde kosan tebax till hotellet.

Inga kommentarer: