Translate

torsdag, januari 15, 2009

Framme i BKK

BKK
torsdag 15 januari 2009 Bangkok, Thailand
Kära dagbok! Vi kom fram till BKK till slut. Vi flög med Air China från Stockholm och det var en mycket positiv reseupplevelse. Mycket bra med benutrymme i tristklass, väldigt god mat och bra service. Vi landade i Peking där det var svinkallt, -10, kl 9 på morgonen och flög därifrån kl 14.45. (Flighten var en timma sen, det gjorde IOFS inte så mycket, vi tillbringade den extra timman ombord på planet vilket innebar lite extra sömn. Dessutom, det serverade utmärkt mat på flighten till BKK, trots att det står på biljetten att det bara skulle finnas dryck och snacks till försäljning. Den stekta anka jag beställde att äta var mycket god. Trots att vi ätit en mycket god kinamat på flygplatsen innan flighten gick maten ner... VI var framme vid hotellet strax efter 9 på kvällen, fick uppgradering till Superior rum och tog en sväng till våran favvo svett-thai för middag. Susanne, som flög hit med KLM, svarade inte på våra knackningar; hon sov och det visade sig att hon varit ordentligt trött. Men hon hade vaknat kl 2 på natten och beställt hamburgare från room-service. Härlig egenskap!
Idag har Calle och jag frestat Susanne med lite shopping. Men efter en dag på MBK, Siam m.m., som vi IOFS snabbspolade eftersom vi ville att hon skulle få en mjukstart, hade hon inget emot att få ta en tupplur på hotellet...

Vi unnade oss en stund vid poolen där vi passade på att unna oss en Mai Thai m.m.
Kvällen tillbringades i China Town, dit vi åkte med Tuk-Tuk. Susanne kunde gärna tänka sig att åka taxi, tunnelbana eller t.o.m. gå tillbaka till Silom raod.
Idag fick jag äntligen köpt mig min badrock som jag sett men inte kommit mig för att köpa. 150 spänn fattigare blev jag efter att ha fått med mig en gräddvid bomullsbadrock från den lilla affären på MBK som bara säljer dessa vita bomulsplagg. Samm införskaffades även ett på par grå Foppatofflor på Silom Road för 30 spänn.

Inga kommentarer: