Translate

måndag, januari 19, 2009

Måndag, dags att resa till Bang Kwai

Måndag

måndag 19 januari 2009 Hua Hin, Thailand

Kära Dagbok! Jag tog bussen från BKK till Cha Am. Jag kände att det inte var läge att gå och vänta någon extra timma i BKK; jag ville komma fram i någorlunda vettig tid. Jag hann med bussen som gick kl 12.
Calle och Susanne befann sig i avslappningmode på stranden… himla kul att personalen kände igen mig och inte blev förvånade när det första jag gjorde var att knalla iväg till tanten med det ambulerande köket och köpte papayasallad och grillad kyckling. Man blir ju lite hungrig av att åka buss har jag hört..
Det blev en promenad på stranden innan mörkret; Calle och jag gick till Beach Terrace som för tillfället(?) var stängt. Men det hade byggts om med en hög stenmur som skydd mot vattnet. Det får bli mat där någon dag eller kväll.
Middagen åts på Mermaid och det var kul att träffa på May, Soiy och de andra och få äta god mat. Jag lämnade in en rejäl omgång tvätt hos den käcka glada tanten mitt emot Mermaid, skönt att få ta på sig nystrukna kalsonger…
Nootty har sålt sin andel i frisersalongen till Cindy och flyttat ihop med en 18-årig valp… vad de kan hitta på, men Cindy verkar i alla fall ha god snurr på verksamheten. Och det är ju bra det.
Avslutade kvällen med en liten “Mekong å Cola” så att Susanne skull få känna på hur flygbränsle smakar…

Inga kommentarer: