Translate

måndag, januari 19, 2009

Söndag i BKK

BKK, söndag

söndag 18 januari 2009 Bangkok, Thailand

Kära dagbok! Idag lyckades jag med konststycket att sova tlll 11.30. Utan att behöva anstränga mig allt för mycket. Det är ett framsteg. Så det fick bli frukost på den lokala marknaden. Trodde jag. Den har stängt på söndagar. Såna as. Så det blev en promenad till tanten som lagar mat utanför Pink Panther. Himla bra med soppa, stekt fisk, fiskbullar och någon slags köttröra till frukost. 12 spänn gick det på. Och det var det värt.
Köpte ett par svarta Versace-jeans på MBK och en Crox mobilfodral på Siam Center. Det blev slö och slapp på eftermiddagen men jag kom iväg till "tjejen på hörnet" som säljer hel friterad bläckfisk så jag slapp svälta hela dagen...
Jag tycker att jag inte köpt någonting sedan jag kom hit i onsdags kväll men lik förbannat är det svårt att få igen resväskan...
I morgon bär det av till Cha Am. Hoppas att jag vaknar i tid...

Inga kommentarer: