Translate

onsdag, januari 21, 2009

Onsdag i Bang Kwai

Onsdag

onsdag 21 januari 2009 Hua Hin, Thailand

Kära Dagbok! Idag lurade Susanne med oss till en liten restaurang på stranden som låg några 100 meter söder om hotellet. Vi har ju gått förbi den restaurangen massor av gången men inte ätit där. Det visade sig vara ett mycket trevligt etablissemang med god mat och trevlig personal. Mycket folk var det som åt mat där och man kunde även bli masserad enligt konstens alla regler. Men vi avstod denna frestelse. Idag. I övrigt hände det inte så mycket idag, mer än att Calle drabbade av Den Lilla Magbaskelusken med de små besvär sådant kan medföra. Utan att vara alltför ingående i hur detta utvecklades kan jag meddela att det är inget att sukta efter. Om ni fattar vad jag menar.
Middag avnjöts hos Mr Pok, som kvällen till ära inte var alltför förvirrad. Han serverade bara fel maträtt en gång. Han gör framsteg, förmodligen hade den lokala langaren inte den rätta styrkan på rökat idag…
Vi avslutade kvällen på Cha Am Avenue; Calle var hos frissan, Susanne begav sig ut på shopping och jag knallade iväg till Pom’s för massage. Det gjorde gott för trötta ben och rygg. Så jag blev som en ny människa. Borde unna mig detta lite oftare.


Inga kommentarer: