Translate

fredag, september 09, 2005

Laxrosa lunch!

Jag var riktigt på alerten idag. Trots att jag sov till kl 10 så fick jag gjort mycket, tvättat 4 maskiner tvätt, lagat mat, handlat, lagat mat igen och varit och tränat. Jag hade lite tur som fick tvättat, jag hade bokat en tid på lördag, men då har jag annat att roa mig med.
Lax blev det till lunch idag. Maria och jag hade pratat om att äta lunch på stan men eftersom hon hade så mycket med sin kattutställning så fick det bero. Lax blev räddningen. Jag gjorde en varm pastasallad med färsk spenat och fullkornspasta, pesto och lite av varje ur grösnaksbeståndet. Laxfilén grillade jag i grillpannan, jag hade krossat svartpeppar som jag hade rullat laxen i innan. det blev mums, laxen var verkligen god. Jag har, av någon konstig anledning, inte varit så förtjust i lax tidigare, det har kommit mer och mer det senaste året. Det skall jag ta igen nu, det är nyttigt och man kan ju lätt variera sättet att tillaga laxen. Alexander fick pasta med bacon och tomatsås. Tomatsåsen var färdiglagad "Findus Napoli". Så illa smakade den inte, men jag fick ändå hjälpa den lite på traven med att hacka ner lite färsk Basilika och en liten klyfta vitlök!
I morgon blir det bananpiren hela dagen om Maria hör av sig och i så fall hämtpizza eller liknande. Men det ger sig.
Typ.

Inga kommentarer: