Translate

tisdag, september 06, 2005

Tisdag hela dagen.

Igår träffade jag Barbro för första gången på flera månader. Barbro är en pensionerad kvinna som bor här på samma gata som jag, ett par uppgångar från där jag bor. Hon blev änka för ett par år sedan. Efter det tillbringar hon en hel del tid hos sin syster i Ambjörnarp. Vi satt en stund i solen på gården och pratade om lite av varje. Det är alltid lika trevligt. Efter en liten stund anslöt sig våran trevliga brevbärare som har kommit tillbaka efter sin semester. Barbro hade plockat en hel del kantareller och bär och jag fick en rejäl påse med kantareller och de har jag ätit idag. Det blev en kombinerad lunch och middag idag. Det blir väl lätt så när jag sover till klockan 10 på morgonen. IOFS var jag uppe och väckte Alexander kl 7 men jag somnade om ganska omgående.
Jag var ute ett par timmar och cyklade idag. Ner till city och det enda jag köpte var glass. En bägare med chokladglass kunde jag väl unna mig i solskenet. Men det blev kantareller när jag kom hem. Smörstekta kantareller som jag fräste med nötfärs, grovt strimlad squash och gul paprika. Jag kunde inte motstå att hälla i 1 dl grädde. Till detta kokade jag fullkornspasta. Jag har slutat köpa venlig pasta, det är bara fullkornspasta numera. Det känns lite matigare med fullkornspastan och det är lite protester från barnen. Simon är väl den som har flest invändningar. Men han har vant sig nu.
I morgon är det lunch med Maria. Vad som skall serveras då vet jag inte. Det kanske t.o.m. blir lunch på något av stadens näringsställen. Oavsett var eller vad det blir så kommer det en rapport här.
Typ.

Inga kommentarer: