Translate

fredag, september 02, 2005

Sketväder & sketmat.

Dagen började bra, det såg fint ut när jag vaknade strax före kl 7 i morse men den hurtfriska unga damen från SMHI kl 6.55 förstörde det mesta; "en kallfront kommer in från väster över Götaland under förmiddagen med blåst och regn..."! Jamen, det är inte oftast som SMHI har rätt, men denna gången hade dom det. Men jag fick i alla fall tummen ur och tog mig till Frölunda Torg. Jag var i behov av nya skor bl.a. Men det blev det inte idag heller. Men lunch blev det. Maten är ju halva födan. Idag var det inte ens det. Inte ens en fjärdedel. Matutbudet är stort på Torget, Åhléns kör med Amica. Det finns en Pizzeria som serverar dagen lunch och en Indisk restaurant. Ryktet gör gällande att den restaurangen håller samma standard som "greken" som huserade i samma lokaler fram till i våras. I så fall blir inte indiern gamma heller. Det är väl bara en tidsfråga innan det poppar upp en thaimoja också. McDonald’s finns naturligtvis + ett par caféer. Pölsemannen höll jag på att glömma. Det är ju lätt hänt. Men det blev McDonald’s idag. Det är inte ofta. Men idag var valet inte svårt; vilket säger an del av dagens menyer på restaurangerna. Och av någon outgrundlig anledning så smakade det om möjligt ännu faddare idag. Total avsaknad av kryddor eller vad man nu kan tänkas fylla dessa torra bröd med. Nu är jag övertygad om att det skall dröja mer än 6 månader innan jag besöka McDonald’s igen.

Inga kommentarer: