Translate

fredag, september 23, 2005

Välling och Sjömagasinet!

Att sitta vid frukostbordet med två grova skivor bröd, toppade med skivade tomater, färska basilika, fetaost med ringlad olivolja över, en mugg fullkornsvälling och samtidigt slira in på Restaurang Sjömagasinets hemsida är inte riktigt vad man kallar god tajming. Men nu blev det så. Inte mycket man kan göra åt det nu. Men visst såg det gott ut! Igår var jag ute på en lång cykeltur på dagen, hela förmiddagen satt jag och pratade i telefonen, ibland tror jag att fan själv har bosatt sig i den. Av någon outgrundlig anledning hade inte en enda människa ringt under den tiden som jag var ute! Det är nästan så att man blir lite konfunderad. Men jag hann knappt komma innanför dörren innan helvetet brakade löst igen. Men jag fick i alla fall så pass med tid att jag kunde fixa mat; en kombinerad lunch/middag. Vad kallas en sådan? Brunch finns ju som ett vedertaget begrepp, men kombinationen lunch och middag? Hursomhelst, det blev fullkornspasta med parmaskinka, pesto och mozzarella. Samt ruccola, rödlök, soltorkade tomater, paprika och massa vitlök. Tur att det inte finns någon ”doft-code” på F & S, man hade nog i så fall varit portad där vid det här laget.
Kollade runt lite på lunchmenyer tidigare. Var ute efter något mexikanskt. Det finns en restaurang på Viktoriagatan som jag inte hört talas om tidigare. Men den har inte öppet på dagtid och således kan det inte avnjutas lunch där. Det är lite trist eftersom det är den enda renodlade mexikanska restaurangen i Göteborg. De övriga restaurangerna som sorteras in under mexikanskt i Restaurangguiden är inte renodlat mexikanska. Vilket i och för sig inte behöver innebära något negativt. Men det känns onekligen som lite oinspirerade att sätta sig på restaurang Pullman på Centralstationen och få den där mexikanska känslan. Att den skulle infinna sig på restaurang Barrio på Viktoriagatan är jag väl inte riktigt helt säker på heller. Men chansen är nog något större. Men det återstår att se. Ett besök där skall planeras in snarast. Återstår bara att se om det blir mer än planering. Kalendern är mer än fulltecknad. Det är både på gott och ont.

Inga kommentarer: