Translate

söndag, september 25, 2005

Slö, slapp söndag förmiddag.

En underbart slö och slapp söndag; så här skall det alltid vara. Låg länge utan att behöva bry sig om någonting och lyssna på Gomorron Världen. Nu är det tyvärr inte så; det skulle funka ett tag men att sitta och prata i telefon hela nätterna och sova på dagarna är inte särkskilt nyttigt. Tack gode gud för att Skype finns; förmodligen hade jag fått guldbonuskort hos Optimal Telecom annars…
Merit Wager skriver idag på sin blogg att det är ett sundhetstecken att allt fler svenskar väljer att stå utanför facket. Jag har alltid haft starka sympatier för Merit Wager men nu vet jag inte. Kanske är det så att jag förknippar henne så starkt med försvaret av invandrare och asylsökande som hon ställer upp för i vått och torrt som gör att jag tycker att det hon säger inte hör hemma på hennes blogg. Men hon är ju fri att skriva vad hon vill. Men det stämmer inte riktigt med den bilden jag har av henne. Men man upptäcker nya saker varje dag! Och tur är väl det.
Typ.

Inga kommentarer: