Translate

lördag, september 24, 2005

Lödag igen!

Lördag igen, den dag i veckan som är mest inrutad och traditionsbunden. Melodikrysset på morgonen tillsammans med Henrik, Anna, Mikael m.fl. och frukost därtill brukar alltid vara en bra start på lördagen. Sedan tog jag mig en tur till Reningsborg och Frölunda Torg för att sysselsätta mig åt lite fönstershopping. Idag blev det inget handlat. Jag var på jakt efter en ny elvisp som ersättning för den som fick en kortslutning och gav upp i ett härligt gnistregn. Det fanns ingen på Reningsborg och på Frölunda Torg hade jag ingen lust att kolla…
På spisen puttrar köttfärssås. Jag köpte irländsk nötfärs för 19:90 kilot på Hemköp häromdagen så jag norpade åt mig nästan sju kilo! Det fanns plats i frysen för det så det var bara att handla.
Det har regnat på morgonen är, det var grått och trist när jag vaknade. Igår var det dessutom höstdagjämningen. Mörkret är här för att stanna. Det känns så varje höst. Ändå har hösten viss tjusning; färgerna och höststormarna. Inte för att jag tror att det stormar mer på hösten än det gör övriga delen på året. Men det är ändå något speciellt med stormar på hösten. Hösten är även badkarsårstid för mig; jag badar nästan aldrig i badkaret. Men när det går mot höst kan det bli ett par gånger i veckan. Ganska snart blir IOFS badbehovet tillfredställt och det avtar för att återkomma i september igen…
Idag håller vi tummarna för Helené som har tävling idag. Lycka till!

Inga kommentarer: