Translate

lördag, september 03, 2005

Solig lördag!

Det är en riktigt varm och skön lördag idag. September och det går mot höst. Det är kanske den sista soliga och varma dagen på länge. Jag var iväg en sväng till Frölunda Torg. Jag åker nästan alltid dit om jag skall handla; oavsett om det gäller mat eller kläder. Det finns ju liksom allt. Jag har inte behovet utav att behöva besöka 5 olika H & M-butiker för att kolla in samma tröja eller byxa...
Jag stod länge och väl och funderade över om jag skulle gå in i Torgets Chark för att köpa att mastigt SpareRib rack. Men jag avstod. Jag köpte förra veckan, det var syndigt gott, betydligt bättre än Hemköps grillade. Jag vet ju med mig att barnen inte är så överdrivet förtjusta i det, om frågan skull lyftas är det nog hamburgare som kommer i första hand. Så det får det bli framför tv-apparaten ikväll. Det vankas ju både fotboll och hockey... Sverige spelar ju VM-kval mot Bulgarien och Tre Kronor tar sig an Tjeckien i Ceska Cup. Fotbollen kan ju vara kul att titta på men ishockey? Det tror jag nog inte...

Inga kommentarer: