Translate

tisdag, september 13, 2005

Tur i alla fall!

Visst är det tur! Att Simon är hos mig varje annan vecka. Så att jag kommer upp på morgonen. Han skall var på fritis halv åtta och behöver gå hemifrån tjugo över sju. Min klockradio går igång varje morgon kvart över 6; SR P1 lyssnar jag på. Varje morgon intalar jag mig själv att jag skall gå upp innan "Tankar för dagen" börjar. Det lyckas aldrig. Men Simon brukar vara vaken, han hör ju radion. Den senaste tiden har det varit lite sena nätter, jag har inte gjort något särskilt egentligen, det har bara blivit så att jag inte har lagt mig i tid. Men det blir nog ändring på det också någon gång.
Det blev en seg förmiddag, vädret bidrog till detta. Alexadner var hemma från skolan idag. Men jag kom i alla fall iväg ut på en cykeltur. Jag ha,mnade på Kungstorget där jag parkerade cykeln. En promenad genom Saluhallen utan att äta soppa hos "Greken". Det är inte utan att jag är lite imponerad av mig själv! Jag var inne på Panduro och köpte porslinsfärg, relief. Silverfärg för att kladda lite på min ablå kaffemuggar... Det blev i alla fall en som det står HIROE på... Jag funderar på att köpa lite mer färg i morgon om jag hinner.
Det blev ingen lunch på stan i dag. det blev kassler med pasta när dag kom hem. Det var riktigt gott, jag wokade kassler, rödlök, champinjoner och paprika, hällde ner pastan och slevade i två rejäla matskedar av min indiska limepickles. Mums. det blev så pass mycket att jag kan äta när jag kommer hem från skivstångsträningen sedan.
Jag köpte frörresten 2 burkar "Smiling Fish"! Jag får väl bjuda hem Maria på lunch endera dagen. Jag har desstuom lovat att jag skall med John till "Greken" i denna veckan och äta soppa. Eller vad det nu kan tänkas bli. Det ger sig.
Typ.

Inga kommentarer: