Translate

tisdag, januari 11, 2011

Framme i BKK!

Jag hamnade i BKK till slut. Och det var inga större problem. Egentligen.
Men det blev lite tokigt; det skulle vara en Airbus 330 som jag skulle flyga med och hade bokat en bra plats (8k) för att sitta långt fram men ändå ett par rader från det som är längst fram i turistklass.
Men Turkish Airlines hade kört fram en Airbus 340 istället. Jag hade fått behålla 8k men det innebar att jag satt näst längst fram. Bland alla par som hade barn under 2 år...
Nu lyckades dessa föräldrar att gå sina barn att sova i stort sett hela natten och det var tyst och skönt.
Dessutom, som direkt följd av att Turkish bytt till ett betydligt större plan så innebar det att det fanns lite tomma stolar. Bl.a. den stolen bredvid min. så jag hade gott om utrymme för mig själv.
Dock verkade flygplanet vara helt nytt. För allting såg oanvänt ut. Eller så var det nyrenoverat. För stolarna var lite väl hårda och jag hade nog önskat att de var lite mer mjuka och insuttna.
Och jag hade tänkt att sova hela resan. Men när jag fick se menyn så var jag vaken för matens skull och åt trots att klockan var 1 på natten och att jag ätit middag på flygplatsen i Istanbul.
Och at sova efter det gick inte så bra...
Himla bar mat och service... men... om man har individuella tv-skärmar så innebär det att man har en dator vid varje stol. Och den sitter under sätet. Vilket gör att man inte får plats med fötterna. Det är inte så bra.
Väl framme i BKK, hämtat väskan och tagit mig igenom passkontrollen missade jag precis en buss till hotellet så det blev till att vänta. Som tur är så finns det mat att köpa alldeles vid flygbusseriet i BKK...
Tog bussen till Sukhmvitten och hotellet på Soi 7/1. Alltid lika kul att åka i bangkoktrafiken. Så länge man inte behöver köra själv.
Blev bl.a. vittne till en lastbil med släp som vält på väg in mot BKK
Fick ett bra rum på tredje våningen mot baksidan så jag inte störs av ev liv från barerna på framsidan.
Fick plockat i ordning och begav mig till China Town för akupunktur, det tog 45 minuter och sedan ner till Silom för att kolla läget och äta mango med sticky rice och kokosmjölk. Åt även nudlar med kyckling och grönsaker hos de unga killarna som har "kök" alldeles under BTS Sala Daeng.
Fick köpt en termometer och lite blandat bra-å-ha på Tops Super.
Och frukt. Sådan frukt som jag inte ätit sedan jag var i thailand senast.
Kvällen avslutades med en promenad i kvarteren här och in på FoodLand där jag inte kunde motstå stekta nudlar med räkor, chili och grönsaker.

Inga kommentarer: